Het reizen met de camper is op een bijzondere manier in ons leven gekomen.
Reizen met een camper was de GROTE droom van mijn vader. In 2009 ging zijn droom dan eindelijk in vervulling en werd hij trotse eigenaar van deze Hobby Toskana. Samen met mijn moeder heeft hij een aantal mooie reizen mogen maken. Helaas kwam aan deze mooie droom in 2011 abrupt een einde. Mijn vader stierf heel plotseling op 21 juli 2011, zijn laatste reis.....
Pap heeft zijn droom aan ons doorgegeven en hiermee een heel belangrijk zaadje geplant voor de verdere keuzes in ons leven.
Als gezin hebben we al meerdere prachtige rondreizen mogen maken. Hier zijn we hem ontzettend dankbaar voor. Voor ons is 'pap' altijd bij ons, hij gaat met ons mee op reis. Het voelt voor ons als een mooie herinnering, een droom, een reis die we kunnen voortzetten.
Na een tweetal mooie reizen met de Hobby en de gezinsuitbreiding met twee jongens, was de layout van de Hobby niet praktisch genoeg en besloten we over te stappen naar de Dethleffs Advantage. De keuze voor deze camper was gebaseerd op de praktische indeling waarbij ieder individu een eigen (slaap)plekje had.
Deze zeer stoere en praktische Alkoof-camper heeft ons veel reisplezier gegeven en hiermee hebben we ook mooie delen van Europa mogen bezoeken.
Met een wereldreis in het vooruitzicht was het belangrijk om te onderzoeken welke voorwaarden, faciliteiten en voorzieningen belangrijk zijn om in onze behoeften te voorzien. Als snel kwamen we tot de conclusie dat voor dit doeleinde het belangrijk is om zelfvoorzienend te zijn en voldoende belading mee te kunnen nemen. De Dethleffs voldeed helaas niet aan deze voorwaarden. Het was ook niet realistisch/haalbaar om deze voorzieningen te creΓ«ren in deze camper. Dit was de start van onze zoektocht naar een geschikte camper.
In de zoektocht naar een nieuwe camper waren voor ons de meest cruciale items:
- Belading (~1000kg): om meer mee te kunnen meenemen dan mogelijk is in een standaard camper (~300kg). Hierdoor vielen we in de voertuigcategorie 3,5 - 7,5t en hiermee ook het vereiste om het C1 rijbewijs te halen (voor Ed πͺ).
- Afmetingen (lengte <8m): dit om wel nog overal de camping op te kunnen en ook de smalle bergpassen te kunnen nemen (hoogte ook zo laag mogelijk).
- Achterwiel aandrijving: om wat meer bodemvrijheid te hebben voor evt slechtere wegen. Met het liefst een Mercedes vanwege de betrouwbaarheid en wereldwijde service.
- Treinzit met 6 gordels: dit om de jongens tegenover elkaar te kunnen zetten tijdens het rijden (scheelt dat ze elkaar dan niet kunnen aanraken π ) en dat er ook evt les zou kunnen worden gegeven tijdens het rijden. Daarnaast is het heel prettig werken en eten met zijn allen aan de tafel.
- Faciliteiten: Goede douche mogelijkheden, grote koelkast en vriezer, zonnepaneel-systeem en een grote garage.
- Type "Vol-intergraal": Dees was verliefd geworden op de ruimte en het prachtige uitzicht vanuit een vol-integraal camper π
- Budget: spreekt voor zich π
Na lang zoeken (~6maanden), hebben we een camper gevonden die aan (bijna) al onze wensen voldeed: Hymer Starline BM680 op basis van een Mercedes Sprinter 416CDI.
De van oorsprong Duitse camper hebben we moeten invoeren en dankzij de wel zeer bureaucratische belastingdienst hebben we bijna onze zomervakantie moeten verzetten omdat we geen kenteken hadden.....π
Anyway, 8 augustus hadden we ons NL-kenteken en konden we de weg op π
Op 11 augustus begon onze eerste trip met de Hymer π :
Let’s hit the road Jackππ» #proefdraaien #Zonderweg #Z-onderweg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten